Digital kommunikasjon er et viktig fokusområde for alle bedrifter, fordi det handler om å nå ut med budskapet sitt på en effektiv måte. God kommunikasjon handler ikke bare om godt innhold, men om riktig målgrupper, riktig kanaler, tid og sted. Kommunikasjon er en stor del av både brukeropplevelsen og merkevaren til din bedrift!
Digital kommunikasjon består av det samme som tradisjonell kommunikasjon, men den foregår digitalt og benytter seg av digitale plattformer som blogger, nyhetsbrev, sosiale medier m.m. Det finnes mange ulike former for digital kommunikasjon, og det kan være forvirrende for bedrifter å vite hvordan man skal gå frem. Godt innhold og design kommer man ikke langt med, dersom man ikke får til å spre budskapet til de riktige personene.
En god plan og strategi er halve jobben når det gjelder digital kommunikasjon! For å kunne drive effektiv markedskommunikasjon og profilering er det blant annet viktig å ha inngående kunnskap om målgruppen og mottakerne sine. Digital kommunikasjon har utviklet seg til å bli historiefortelling med bruk av bilder og film, og på denne måten gi bruker og mottaker innsikt i virksomheten. Det handler om å skape en opplevelse for kunden.
En digital strategi handler om å sette overordnede mål, delmål, oppsett av en plan for å nå målene, prioritering av tiltak og gjennomføring av tiltak! En strategi er aldri skrevet i stein, og det er viktig å gjøre kontinuerlig vurdering og evaluering av tiltakene man setter i gang. Det er viktig å kunne være tilpasningsdyktig og handlekraftig når man skal følge opp en digital strategi.
Digital kommunikasjon handler om det helhetlige innholdet og inntrykket du og din bedrift har i digitale medier. Det digitale innholdet innebærer ikke bare tekst, men også visuelle, auditive og audiovisuelle medier. Den digitale kommunikasjonen skal tiltrekke, engasjere og begeistre målgruppen din på digitale flater.
Dette innebærer blant annet et bevisst forhold til sosiale medier og bruken av disse for å styrke relasjoner, bygge omdømme, gi kundevekst og økt salg. Det handler om å legge en plan for å skape innhold for riktig målgruppe og riktig kommunikasjonsplattform.
Innholdsproduksjonen din handler om å forstå målgruppen din, og hva slags innhold som kan tiltrekke og holde på deres oppmerksomhet. Hva har din målgruppe behov for å lære om, bli inspirert av og engasjert av?
Vi ønsker å hjelpe deg med å finne de beste løsningene så ikke nøl med å ta kontakt!
+47 99 51 51 49
hei@kyuubi.no