Branding og merkevarebygging handler om å påvirke brukers valg og skille seg ut fra konkurrenter. Merkevaren din skal skape trygghet og lojalitet, slik at du blir valgt igjen! Vi har flere års erfaring med å bygge store og små merkevarer med fokus på posisjonering, bevissthet, lojalitet og å skape helhetlig inntrykk!
Hva er branding, eller merkevarebygging som det også kalles? Merkevarebygging er alle tiltak og aktiviteter som omhandler å skape, posisjonere, opprettholde og videreutvikle omdømme og oppfatning av en vare, tjeneste, eller bedrift hos forbrukers bevissthet. Hensikten med merkevarebygging er å gi produktet en identitet og tilleggsverdi.
Hva er merkevarebygging og merkevarebyggende aktiviteter? Enkelt forklart handler merkevarebygging om å påvirke assosiasjoner og konnotasjoner man har til et merke, produkt, tjeneste eller bedrift, på en best mulig måte. Merkevarebygging handler om å skape bevissthet og synlighet rundt din virksomhet, slik at det blir lettere for bruker og kunder å skille deg fra andre virksomheter i samme bransje. Branding og merkevarebygging kan gi deg et konkurransefortrinn i et krevende marked, der alle skriker etter kunders oppmerksomhet.
Et viktig grunnelement når det kommer til merkevarebygging er posisjonering! Posisjonering handler om å skape og benytte seg av oppfatninger og assosiasjoner knyttet til din merkevare. Hva slags opplevelse folk har av ditt produkt, har noe å si for posisjoneringen i forhold til tilsvarende produkter på markedet. Elementer som påvirker posisjonering kan være pris, kvalitet, miljøvennlighet, etc.
Så hva er branding og merkevare? Branding er det som gjør at din merkevare er unik og skiller seg ut i bransjen og blant konkurrerende produkter. Det er viktig å opparbeide seg innsikt og bevissthet rundt hva som gir deg og din bedrift en konkurransefordel, og hvordan du kan utnytte disse fordelene for å ta en tydelig posisjon i markedet!
Vi ønsker å hjelpe deg med å finne de beste løsningene så ikke nøl med å ta kontakt!
+47 99 51 51 49
hei@kyuubi.no