Drabantbybruket ønsket å gjøre statisk innhold lettere tilgjengelig, og fremstå som en mer seriøs aktør innenfor permakultur. Måten dette ble løst på var en facebook-side der tjenester og informasjon ble formidlet. Utfordringen med denne løsningen var at informasjon «forsvant» etterhvert som nye ting ble publisert, og det var utfordrende å skape det profesjonelle inntrykket uten en visuell profil.
Jeg er veldig fornøyd med nettsiden, og ikke minst har jeg blitt veldig glad i den nye logoen! Den er helt meg og akkurat så profesjonell som jeg ønsker å fremstå. 🙂
Basert på behovet til Drabantbybruket, ble løsningen oppsett av nettside på drabantbybruket.no, utvikle visuell profil, kommersialisere og profesjonalisere budskap, samtidig som at kundens personlige preg ble ivaretatt.
Kunden eksisterende logo var håndlaget og vanskelig å bruke digitalt. Vi designet en ny digital logo som var utgangspunktet for den visuelle profilen som ble implementert på den nye nettsiden. Utfordringen var å finne et visuelt uttrykk som tok utgangspunkt i kundens eksisterende logo for å ivareta essensen, samtidig som den ble mer tilgjengelig for digitale flater, og som kunne reflektere ambisjonen om et mer kommersielt, og profesjonelt uttrykk, uten å gå på akkord med kundens personlige stil.
Med utgangspunkt i den nye visuelle profilen, designet og utviklet vi en nettside som benyttet kundens mange gode bilder for å skape og ivaerta det personlige preget til kunden. Nettsiden er utviklet med mål om å være så brukervennlig og tilgjengelig som mulig. Dette innebærer at oppsett av nettsiden inneholder minimalt med spesialtilpasset kode, og gir kunden full kontroll på eget innhold, både produksjon og publisering.
Oppsett av nettsiden gjør at kunden får frem budskapet sitt på en enkel og effektiv måte, med optimale konverteringspunkter pakket inn med layout og design som ivaretar kundens visuelle profil. Ved hjelp av funksjonelt hierarki, struktur og sidenivå-design, får brukerne en optimal brukerreise på kundes nettside.