På vegne av Bekkelagshuset har KB Creative designet og utviklet en ny nettside og implementert en ny og moderne bookingløsning med Vipps betalingsløsning. Systemet er enkelt, automatisert, profesjonelt og en moderne oppgradering fra det de operert med fra før. KB Creative står i tillegg for hosting og support.
Vi er meget godt fornøyde med KB Creative, og hjelpen vi har fått til å utvikle ny hjemmeside samt ny bookingløsning for Bækkelagshøgda Samfunnshus. Nettsiden ser profesjonell ut, og det nye bookingsystemet gjør hverdagen enklere for oss som jobber med det til daglig. Fra idefase til lansering har KBC vært profesjonelle og kommet med innspill for å gjøre produktet best mulig for våre kunder. De er svært fleksible og bistår på kort varsel hvis noe skulle oppstå. KB Creative har levert ett godt og brukervennlig produkt, i tillegg til bra service og support.
Bekkelagshuset er et samfunnshus på Bekkelaget, som er tilgjengelig for leie til diverse arrangementer. Kundens utfordring var at det eksisterende bookingsystemet ofte var utilgjengelig, siden hadde veldig mye nedetid, det var lite intuitiv bruker- og kjøpsreise for kunden, noe som resulterte i mange henvendelser og manuelt arbeid. Det var i tillegg stor usikkerhet rundt hvorvidt et rom var ledig for utleie eller ikke da systemet ikke automatisk reserverte dager som ble booket.
Bekkelagshuset hadde ikke en egen logo, men de brukte Bækkelaget sportsklubb (BSK) sin logo fordi de drifter bekkelagshuset. For å kunne utarbeide en egen designprofil var det nyttig å utarbeide en enkel, men elegant logo som bygde på BSK logoen, men som samtidig skilte den ut. På den måten fikk vi et utgangspunkt for designet av nettsiden i sin helhet.
Da Bekkelagshuset ble ferdigstilt i 1964 ble det regnet som et av de fineste samfunnshusene i Oslo. Med dette som utgangspunkt utarbeidet KB Creative en designprofil med et mer eksklusivt preg enn det som var fra før. Med bruk av flotte detaljbilder fra fester og ulike arrangement, kombinert med en elegant grå, hvit og gull fargekombinasjon, har Bekkelagshuset fått seg et visuelt løft.
Brukerreiser har blitt utformet med utgangspunkt i at brukere er nye, og først vil finne ut av hvilke lokaler som er tilgjengelig.
KB Creative har implementert en ny bookingløsning for Bekkelagshuset. Bookingsystemet skulle tilrettelegge for bruk av depositum og leie av lokaler på ulike tidspunkt på dagen (ved bruk av ulike kalendere som snakker sammen). WooCommerce gjorde det lett å implementere Vipps som helhetlig betalingsløsning på nett, slik at brukerreisen blir så optimal som mulig.