Margit Sandvik er glasskunstner og har jobbet med glass siden 2009. Hun eier og drifter Margit Sandviks Glassgleder som er lokalisert i Trondheim.
For dette prosjektet har KB Creative utarbeidet en ny visuell profil og nytt nettsidedesign for Glassgleder. Nettsiden fungerer som en portefølje over produktene. Ny visuell profil innebærer en ny logo og fargepallett som implementeres i nytt markedsmateriell og en ny nettside for Glassgleder.no. Nettsiden skulle fungere som en portefølje for å gjøre besøkende interessert i produktene. Margit ønsket ikke en nettbutikk.
Glassgleder hadde en logo, men denne ble redesignet for å ha et bedre grunnlag i utvikling av visuell profil. Målet var å (1) skape en merkevare for Glassgleder, (2) skape sammenhengende visuelt uttrykk, og (3) skape et konsept for fremtidig referanse.
Nettsiden til Glassgleder skal promotere de håndlagde glassjproduktene. Margit ønsket å formidle at produktene var av høy kvalitet, energiske, fargerike og feminine. Det var derfor viktig at nettsidedesignet fanget dette opp i produktbildene. Dette bidrar til å skape en sterk visuell identitet.
Nettsiden er minimalistisk, stilren og klassisk med fokus på fremvisning av produktene. For å skape en følelse av høy kvalitet, er det implementert mye hvitt rom. Dette var viktig i utvikling av visuell profil.