Grafisk design – Faktabrosjyre for Davvi vindpark (St1)

KundeST1
OppdragGrafisk design - faktabrosjyre
Nettsidewww.davvivindpark.no

Grafisk design - Faktabrosjyre for Davvi vindpark

ST1 ønsker å være ledende på produksjon og salg av CO₂-bevisst energi, og planlegger blant annet utvikling av vindparker i forskjellige kommuner. Davvi vindpark er planlagt i Lebesby kommune i Finnmark.

For dette oppdraget har KB Creative jobbet med konseptutvikling og design av en faktabrosjyre for Davvi vindpark.

Vi i St1 har brukt KB Creative til to designoppdrag. Det første var design av en brosjyre og deretter folieringsdesign for et mobilt kontor. Vi opplevde samarbeidet som svært godt der KB Creative lyttet til innspill, samtidig som de var kreative og profesjonelle. Oppdragene ble levert innenfor tidsrammene på en effektiv og god måte. Vi opplever at KB Creative strekker seg langt for å innhente den informasjonen som trengs og leverer på et høyt nivå.

Lillian Aasheim
Communications Manager, St1 Nordic

Konseptutvikling

Davvi vindpark hadde en logo og en branding guidelines som vi kunne ta utgangspunkt i for konseptutviklingen av brosjyren. I tillegg hadde kommunikasjonsansvarlig i ST1 utformet alt tekstlig innhold. Dette gjorde det mye lettere å vurderer hvilket format brosjyren skulle være i og antall sider.

Trenger du designtjenester?

Grafisk design

Målet med brosjyren var å gi informasjon om Davvi vindpark på en engasjerende, men seriøs måte. Det var flere temaer med mye tekst som skulle fordeles. Formatet ble stående a5 slik at hvert tema kunne få en liggende a4 side.

Noe av utfordringen med at mye tekst skal oppleves som engasjerende, er at teksten fort kan oppleves som en tekstvegg. Det er derfor viktig å skape hierarki og «designe» teksten. Designet består derfor av flere «bokser» med tekst i kombinasjon med grafiske elementer.

Du vil kanskje også være interessert i

AI dreper Google-søk – Hvordan posisjonere merkevaren din i AI-søkealderen?

Søkelandskapet er i ferd med å gjennomgå en dramatisk endring, drevet av kunstig intelligens (AI)...
Les mer

Hvordan skrive fengende og minneverdige slagord (Harry Drys tre regler for copywriting)

Vil du skrive copywriting-tekster som virkelig treffer og selger? Harry Dry, en ekspert innen copywriting,...
Les mer

Hvorfor kjøper folk med følelser, ikke logikk? 

Har du noen gang kjøpt noe spontant og først etterpå funnet en «logisk» forklaring på...
Les mer