07 Media ønsket at nettsiden skulle generere leads, men hadde utfordringer med å realisere dette. Ved nærmere behovskartlegging, viste det seg at kundereisen var komplisert, brukervennligheten var lite optimal, og sidens synlighet og rangering var lav.
07.no opplevdes som unødvendig komplekst og teknisk sammensatt. Forbedringene på siden må derfor være fleksible og robuste for fremtidige endringer. Basert på dette og behovskartleggingen jobber vi med å optimalisere og forbedre (1) brukerreisen og brukervennligheten, (2) synlighet og rangering i søkemotorer (SEO), og (3) konverteringer på 07.no.
Basert på innsikten fra kartleggingsarbeidet identifiserte vi følgende optimaliseringspunkter:
På bakgrunn av disse funnene, har vi gjennomført flere optimaliseringsprosjekt. Vi har blant annet utarbeidet nye landingssider for tjenestene til 07 Media (level 1), nye produktsider (level 2), ny blogg-side (level 1) og nytt oppsett for blogg-innlegg (level 2).
I samarbeid med Curamando har det blitt gjennomført en SEO-analyse, som også omfattet å sette opp fokusnøkkelord. Videre har det blitt jobbet med innhold, både optimalisering av eksisterende og produksjon av nytt innhold på produktsider og nye blogg-innlegg. Dette for å forbedre både brukeropplevelse og rangering i søkemotorer ved at man i større grad har innhold som treffer intensjonen til brukeren. Både arbeid med nettsider og SEO-optimalisering er ferskvare, og krever konstant oppfølging og justering.